WEDSTRIJDREGLEMENT “FLAIR START-UP CONTEST”

1. De Wedstrijd wordt georganiseerd door Sanoma Media Belgium N.V., waarvan de maatschappelijke zetel gevestigd is te 2800 Mechelen, Stationsstraat 55 (hierna “Sanoma” genoemd).

2. De Wedstrijd:

2.1. Deelnamevoorwaarden:

Kan deelnemen aan de Wedstrijd; elke Onderneming:

2.2. Bij de inschrijving mee te delen informatie:

- Naam, adres, BTW-nummer, oprichtingdatum, telefoonnummer en e-mailadres van de Onderneming;

- Toelichting van de dienst / het product van de Onderneming;

- Namen van de Oprichter(s) die de Onderneming tijdens de Wedstrijd zal/zullen vertegenwoordigen; de Onderneming kan naar eigen goeddunken één of meerdere Oprichters inschrijven om de Onderneming tijdens de deelname aan de Wedstrijd te vertegenwoordigen.

2.3. Verloop van de Wedstrijd:

Inschrijving dient te gebeuren in de periode van 19/10/2015 t.e.m. 22/11/2015. Laattijdige inschrijvingen worden niet in aanmerking genomen.

De Jury (bestaande uit mevr. Isabel Coppens, mevr. Anke De Boeck (zaakvoerders CÎME), mevr. Nathalie De Taeye (Directrice ING Business Center Namen-Luxemburg-Waals Brabant), mevr. Valerie Kinzounza (redactiechef Flair FR), dhr. Alexander De Croo (Vicepremier en minister van Ontwikkelingssamenwerking, Digitale Zaken, Telecom en Post), dhr. Frederik De Swaef (hoofdredacteur Flair)) kiest uit alle ingeschreven Ondernemingen 5 nationale Finalisten, waarbij zij als voornaamste criteria zal hanteren: (i) creativiteit en innovativiteit; (ii) levensvatbaarheid en groeipotentieel (i.c. kan de Onderneming met de steun van Flair van het product / de dienst een succes maken?).

Op 4 en 5 december 2015 nemen de 5 Finalisten deel aan een bootcamp waarbij zij elk 4 opdrachten moeten uitvoeren. Voor elke opdracht wordt elke Finalist begeleid door een coach, hem toegewezen door Sanoma.

De opdrachten en de voornaamste criteria op basis waarvan de uitvoering ervan door de Jury zal worden beoordeeld, zijn:

- Advertentie flair.be: professionaliteit en originaliteit;

- Elevator pitch: bondigheid en volledigheid;

- Sales opdracht: omzet;

- Financial quiz: score op basis van juiste antwoorden;

Nadien volgt een publieksstemming via de website www.flair.be.

Zowel bij de beoordeling van de opdrachten door de Jury als bij de publieksstemming zullen aan de Finalisten punten worden toegekend als volgt: De best presterende Finalist krijgt 5 punten; de tweede 4, de derde 3, de vierde 2 en de slechtst scorende Finalist 1 punt.

Winst van de Wedstrijd wordt bepaald op basis van het resultaat van de bootcamp samen met dat van de publieksstemming, waarbij deze in gelijke mate zullen doorwegen. De Winnaar is de Onderneming met de hoogste score.

I.g.v. ex aequo’s of discussiepunten beslist de Jury. De Jury beslist steeds unaniem.

2.4. Prijs & uitreiking:

De Winnaar ontvangt als Prijs een Flair marketingbudget t.w.v. € 75.000.

De Prijs moet gebruikt worden als marketingbudget voor de dienst / het product in Flair (print of online) aan de op het moment van besteding geldende tarieven en voorwaarden. De Prijs moet vóór 1 maart 2017 worden besteed. Het gedeelte van de Prijs dat op 1 maart 2017 nog niet werd besteed, komt automatisch te vervallen.

De prijsuitreiking zal plaatsvinden in de twee laatste weken van februari 2016. De Winnaar dient de Prijs dan in ontvangst te nemen; zo niet verliest hij het recht op de Prijs.

3. De Onderneming en de Oprichters geven aan Sanoma kosteloos de toelating om in het kader van de Wedstrijd hun namen, alsook foto’s, video- en/of audioopnames te publiceren in de gedrukte media (o.a. magazines) van Sanoma (de covers van deze publicaties inbegrepen) en/of op haar websites en sociale media-pagina’s, in haar apps en op radio- en televisiekanalen van derden, dit in het kader van de Wedstrijd, zowel tijdens als erna. Deze toelating geldt onbeperkt in de tijd en voor de hele wereld.

4. Het is essentieel voor Sanoma dat alle rangschikkingen en uitslagen van de Wedstrijd (ongeacht de stand van de Wedstrijd) NIET bekend raken bij het publiek alvorens Sanoma hierover aan het publiek heeft gecommuniceerd. Bijgevolg zullen de Finalisten, noch één van hun Oprichters, zolang Sanoma hierover niet publiekelijk heeft gecommuniceerd, hierover op geen enkele wijze en ten aanzien van geen enkele persoon, onderneming of organisatie communiceren, noch op enigerlei wijze enige informatie bekendmaken waaruit voornoemde rangschikkingen en uitslagen zouden kunnen worden afgeleid. De vroegtijdige bekendmaking, gelijk hoe en in gelijk welke mate, zal aanleiding geven tot de onmiddellijke uitsluiting van de Onderneming uit de Wedstrijd.

De deelnemende Ondernemingen en hun Oprichters aanvaarden dat Sanoma hen in dit verband in de loop van de Wedstrijd kan vragen een geheimhoudingsverklaring te ondertekenen.

5. Sanoma behoudt zich het recht voor de Wedstrijd of een deel ervan te wijzigen, uit te stellen, in te korten of in te trekken indien de omstandigheden dit vereisen. Sanoma kan daarvoor niet aansprakelijk gesteld worden. Druk-, spel-, zet- of andere fouten kunnen niet ingeroepen worden als grond voor welke verplichting dan ook vanwege Sanoma.

6. Over het wedstrijdreglement, de organisatie en/of de uitslag van de Wedstrijd wordt géén correspondentie gevoerd (briefwisseling, mails en/of telefoongesprekken). Alle bijkomende mededelingen en/of publicaties in verband met de Wedstrijd gelden als punt van reglement. Alle beslissingen vanwege Sanoma of de Jury zijn zonder verhaal.

7. De bijzondere deelnamevoorwaarden worden uiteengezet in de Wedstrijd zelf. Die voorwaarden gelden bovenop huidige algemene voorwaarden. Ingeval van strijdigheid tussen de bijzondere en algemene voorwaarden, primeren de bijzondere. Er geldt geen enkele aankoopverplichting voor de Wedstrijd, tenzij dit anders is aangeduid. Laattijdige antwoorden of inzendingen worden niet meer in aanmerking genomen.

8. Geen enkele van de prijzen is inruilbaar tegen speciën of andere voordelen in natura. De Prijs wordt alleen toegekend of overhandigd aan de Winnaar, die daarvoor kan verzocht worden om zijn identiteit aan te tonen. De deelnemer verliest het recht op zijn Prijs, indien hij deze niet op het daarvoor in de Wedstrijd voorziene moment opgehaald heeft. Sanoma behoudt zich in dat verband ook het recht voor om de Prijs te overhandigen aan een andere deelnemer die als Winnaar in aanmerking komt.

9. In geval van misbruiken, misleiding of bedrog behoudt Sanoma zich uitdrukkelijk het recht voor de betrokken deelnemer(s) zonder meer van deelname aan deze en/of andere wedstrijden van Sanoma uit te sluiten.

11. De persoonsgegevens die Sanoma verzamelt over de deelnemers vallen onder toepassing van artikel 4 § 1 van de wet van 8 december 1992 m.b.t. de bescherming van de persoonlijke levenssfeer. Zij zullen worden opgenomen in een bestand dat aan derden kan doorgegeven worden en/of voor intern gebruik en/of voor direct mailing kan aangewend worden. De deelnemers hebben wel vrije toegang tot deze gegevens om er zo nodig de verbetering en/of doorhaling van te vragen.

13. Indien de deelname aan de Wedstrijd het inzenden of uploaden inhoudt van materiaal, doet de deelnemer automatisch en kosteloos afstand aan Sanoma van alle intellectuele rechten  op het materiaal voor de hele wereld en voor de hele geldingsperiode van de rechten, voor gebruik in de context van de Wedstrijd, zonder enige verdere beperking en zo ruim als wettelijk toegelaten. De deelnemer maakt zich hierbij sterk voor alle eventuele andere rechthebbenden, dat zij op dezelfde wijze hun rechten aan Sanoma overdragen m.b.t. het materiaal. De overdracht houdt het recht in om het materiaal te (laten) reproduceren, distribueren en/of aanpassen aan de hand van alle middelen en processen en op alle dragers.

Iedere deelnemer bevestigt de voorafgaandelijke goedkeuring te hebben van de mensen afgebeeld in het materiaal, om dit in te zenden of te uploaden voor de Wedstrijd en te publiceren in alle media (print, websites, apps, TV, radio, ...) uitgebaat door Sanoma, haar verbonden ondernemingen en/of derden. Indien er minderjarigen in het materiaal zijn afgebeeld, bevestigt de deelnemer goedkeuring te hebben van de ouders of voogd.

Het door de deelnemer ingezonden materiaal mag geenszins een onrespectvolle situatie jegens derden weergeven of een risicosituatie uitbeelden voor de deelnemer of om het even welke andere persoon die in het materiaal voorkomt. Er mag geen enkel merk, buiten de betrokken Sanoma-merken voor zover het gebruik ervan deel uitmaakt van de Wedstrijd, en meer algemeen, geen enkel visueel element in het materiaal voorkomen dat afbreuk doet aan de privacy of aan de rechten  van derden. Het materiaal mag geen lasterlijke, beledigende, pornografische, racistische, schokkende, onwettelijke of onzedige elementen bevatten. Er mag geen bij wet verboden product of situatie zichtbaar zijn.

Sanoma behoudt zich het recht voor om het materiaal dat niet beantwoordt aan de in dit reglement geformuleerde voorwaarden, te verwijderen en de betrokken deelnemer op grond hiervan uit te sluiten van deelname van de betrokken of van andere wedstrijden.

14. Indien voor de Wedstrijd gebruik wordt gemaakt van technologieën en/of media van derden, dan impliceert dit geenszins de betrokkenheid van deze derden bij de Wedstrijd. Tenzij uitdrukkelijk anders aangegeven in de Wedstrijd, is Sanoma de enige organisator.

15. Door hun deelname aan de Wedstrijd verbinden de deelnemers zich tot de onvoorwaardelijke en volledige aanvaarding van huidig reglement. Voor het geval het een Wedstrijd betreft via internet, telefoon of SMS : deelname aan de Wedstrijd impliceert aanvaarding van de beperkingen van het internet, het SMS en IVR verkeer, met name de technische prestaties, het risico op onderbrekingen en, meer in het algemeen, de risico's die inherent zijn aan elke online activiteit of overdracht via SMS of IVR. Bijgevolg kan Sanoma hiervoor in geen geval aansprakelijk worden gesteld.